Програма семінару:
Нові законодавчі зміни у сфері державних
закупівель. Нові можливості щодо спрощення
проведення процедур закупівель.
Новації щодо публічних закупівель в прийнятому Радою
Законі № 1076 стосовно внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі”
- Нові терміни: аномально низька ціна тендерної пропозиції;
вартість життєвого циклу; електронний каталог; спрощена закупівля тощо
- Обов’язковість використання PROZORRO при закупівлях від
50 тисяч (нова спрощена процедура); «Онлайн-магазин» для бюджетних установ:
запровадження електронних каталогів поширених товарів
- Можливість консультацій з бізнесом з боку бюджетних
установ; можливість виправлення помилок у тендерних пропозиціях протягом 24
годин; нецінові критерії оцінки пропозиції
- Автоматичне відхилення аномально низьких цінових пропозицій
(які на понад 40% відрізняються від середньої ціни пропозиції); можливість
відхилення пропозиції постачальників, які раніше не виконали умови договору
- Можливість впровадження диференційованої плати за
оскарження тендеру в АМКУ; неможливість відкликати скаргу
- Запровадження персональної відповідальності посадових
осіб, зокрема керівників за порушення законодавства у сфері публічних
закупівель та інші зміни та доповнення.
Жорсткі вимоги до майданчиків щодо наявності сертифікатів
відповідності КСЗІ. Нова Постанова КМУ від 10 липня 2019 № 704, набрала чинності 21 серпня 2019 яка регулює порядок функціонування
електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних
майданчиків.
Нові тарифи за подачу
тендерних пропозицій; новий рівень акредитації
майданчиків-п’ятий рівень - надання послуг централізованим закупівельним
організаціям; надання майданчиками копій Атестата відповідності комплексної
системи захисту інформації від Держспецзв'язку (КСЗІ) протягом 12 місяців; переакретизація
майданчиків (тестування адміністратором роботи майданчика).
Запобігання корупції. Стаття
17 ЗУ «Про публічні закупівлі». Здійснення закупівель з урахуванням нових вимог
та заходів з подолання корупції. Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили
корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, антикорупційна програма
учасника, уповноважена особа з антикорупційної програми. Порядок дій замовників
щодо виконання вимог ЗУ «Про запобігання корупції». Позиція Уповноваженого
органу щодо виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції». Закон
України «Про відкритість використання публічних коштів»: обов’язки для
замовника, зміни в законодавстві, що вносяться цим Законом.
Визначення предмета закупівлі товарів, робіт і послуг.
- Можливості ділення
та об’єднання предмету закупівлі: порушення або правомірне рішення.
- Закупівля робіт та
послуг: як застосовувати показники Національного Класифікатора ДК 021:2015
«Єдиний закупівельний словник». Визначення виду предмета закупівлі як роботи,
під час капітального ремонту рухомого майна (у т. ч. транспортних засобів).
- Особливості
визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту, капітального ремонту,
проектування, експертизи та технагляду у будівництві, авторського нагляду,
технічного нагляду. Послуги чи роботи?
- Поточний ремонт
обладнання — 4-й знак Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 чи окремий об’єкт?
- Особливості
визначення предмета закупівлі при закупівлі робот та послуг в одній закупівлі з
товарами.
- Визначення предмета
закупівлі товарів, що належать до різних четвертих знаків ДК 021:2015.
Очікувана вартість предмета закупівлі. Застосування
методики HK 024
визначення очікуваної вартості.
Моніторинг
перед закупівлею.
- Робота системи
DOZORRO: risk.dozorro.org. Інтеграція PROZORRO з системою ризик-індикаторів.
DOZORRO – моніторинговий портал публічних закупівель. База для реальних оцінок
Замовників та Учасників окремих тендерів. Збір інформації для оскарження в т.ч.
сумнівних угод.
- Методики виявлення
порушень.
Порядок оприлюднення інформації про закупівлю на
веб-порталі уповноваженого органу.
- Строки проведення
процедур закупівель. Як правильно розрахувати строки проведення процедур
закупівель.
- Оприлюднення
інформації про внесення змін до договорів про закупівлю у випадках, не
передбачених Законом про публічні закупівлі.
- Чи повинен Замовник
надавати відповіді на публікації в різних електронних ресурсах, окрім DOZORRO
та PROZORRO (зокрема «Наші гроші» тощо). Наслідки для Замовника у випадку
ігнорування публікацій.
- Хто підписує
документи ЕЦП?
- Розміщення
інформації англійською мовою.
- Рекомендації щодо
роботи з Веб-порталом публічних закупівель щодо оприлюднення інформації.
- Рекомендації щодо
роботи у Веб-сервісі Замовника.
Кваліфікаційні критерії до учасників та спосіб їх
документального підтвердження
- Наявність
обладнання та матеріально-технічної бази.
- Наявність
працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- Наявність
документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
- Виконання
аналогічних договорів — правомірна вимога чи дискримінація?
- Коли потрібно
застосовувати всі кваліфікаційні критерії під час відкритих торгів?
Процедури закупівель: практика та особливості
проведення.
- Участь нерезидентів
в торгах. Валюта тендерної пропозиції. Як привести тендерні пропозиції, подані
в різних валютах, до однієї валюти.
- Переговорна
процедура та її застосування.
- Відмова участі в
торгах.
Спрощені(допорогові)
закупівлі – нова назва згідно нового Закону.
- Чи є обов’язковим
їх проведення. В яких випадках є сенс їх проводити.
- Повноваження державних
адміністрацій щодо надання рекомендацій щодо допорогових закупівель. Як
Замовник може захистити свої інтереси. Алгоритм обґрунтування відмови від
«адмінрекомендації».
- Які дії під час
проведення допорогових закупівель вважаються порушенням принципів закупівель.
Наслідки для замовників та учасників торгів.
- Умови «допорогових»
договорів
- Умови та
особливості укладання спрощених (допорогових) договорів.
Закупівлі в сфері охорони здоров’я. Закупівля
лікарських засобів.
- Як правильно
визначити предмет закупівлі. Одне найменування — один лот? Що рекомендує МЕРТ
та МОЗ.
- Новий класифікатор медичних
виробів НК 024:2019 та його застосування.
- На що звернути
увагу, щоб уникнути оскарження при закупівлі лікарських засобів та виробів
медичного призначення: визначення технічних, якісних та кількісних
характеристик предмета закупівлі; терміни придатності; строки поставки;
гарантійні листи від виробників, тощо.
Вимоги до предмета закупівлі та їх документальне
підтвердження у складі тендерної пропозиції
- Конкуренція
учасників чи виробників: враховуємо позицію АМКУ.
- Кількість товару та
місце його поставки.
- Місце поставки
робіт чи надання послуг, їх обсяги. Строки поставки товарів, виконання робіт,
надання послуг.
- Поглиблені технічні
специфікації згідно вимог нового Закону.
- Як правильно
прописати технічне завдання, якщо неможливо спланувати обсяги предмета
закупівлі - на прикладі закупівлі послуг з технічного обслуговування
автомобілів та запчастин.
- Чи можна змінювати
термін постачання під час оголошення повторної процедури закупівлі або
проведення переговорної процедури за умови, що закупівля двічі не відбулася?
- Чи має право
Учасник пропонувати в торгах одночасно продукцію двох виробників? Чи є це
підставою для відхилення?
Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій. Розширення
переліку критеріїв оцінки: ціна або вартість життєвого циклу згідно нового
Закону.
- Що повинен включати
опис методики оцінки за критерієм «ціна» або ціна/вартість життєвого циклу?
Враховуємо чи не враховуємо ПДВ, коли оцінюємо тендерну пропозицію. Як
правильно прописати механізм в тендерній документації? Хто може скористатися?
Забезпечення тендерної пропозиції та договору про
закупівлю. Рекомендації щодо вибору оптимального способу та розміру
забезпечень.
Договір про закупівлю: особливості укладання, внесення
змін, розірвання, виконання.
- Внесення змін та
коригування істотних умов договору. Чи вважається істотними умовами зміна
керівництва або реквізитів у постачальника. Як укласти додаткову угоду.
- Як запобігти
демпінгу.
- Що робити з
договором про закупівлю, якщо договір укладено без ПДВ, а потім Виконавець
отримує статус платника ПДВ.
- Практика
застосовування оперативно-господарських санкцій.
- Попередня оплата.
Розірвання договору в т.ч. в односторонньому порядку.
- Строки укладання
договорів. Максимальні строки. Як обґрунтувати подовження строків їх укладання
згідно нового Закону.
Закупівля природного газу, електроенергії та
інших комунальних послуг. Тендери чи прямі договори з постачальниками
електроенергії.
- Можливості
проведення переговорної процедури закупівлі природного газу.
- Ризики відкритих
торгів.
- Демпінг на торгах:
як можна запобігти.
- Особливості
укладання договорів з постачання універсальних послуг та постачальниками
«останньої надії».
Тендерний комітет та його діяльність. Уповноважені
особи згідно нового Закону “Про публічні закупівлі”. Що краще?
- Хто і які рішення
приймає. Повноваження. Відповідальність. Корупційні ризики.
- Чи несуть
відповідальність голова та секретар тендерного комітету за несвоєчасне
оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформації про зміни до
договору, звіту про виконання договору, якщо вони не виконують договірну
роботу?
- Робота тендерного
комітету з персональними даними. Коли можна/неможна їх вимагати від Учасника.
Кому, в яких випадках та за якою процедурою можна надавати
персональні дані в т.ч. правоохоронним та контролюючим органам.
Участь у закупівлях згідно нового Закону України «Про
публічні закупівлі» - все що потрібно знати Учасникам.
- Джерела інформації про торги;
- Запити на отримання роз’яснень
щодо тендерної документації, порядок внесення змін до тендерної документації та
проекту договору про закупівлю. Необхідність подовження строку подання
пропозицій (перенесення торгів на пізнішу дату);
- Підготовка пропозиції.
- Участь у
допорогових закупівлях. Порядок проведення, правомірність встановлення з боку
замовників окремих вимог, механізми оскарження дій та рішень замовників.
- Виконання окремих вимог тендерної
документації: Виписка/Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та
фізичних осіб-підприємців в електронному вигляді; інформація з ЄДРПОУ;
інформація про платника податків; можливість отримання інформації про відсутність
банкрутства юридичної особи та фізичної особи-підприємця через Інтернет.
Використання даних відкритих баз та реєстрів при підготовці пропозиції;
- Можливість забезпечувати
собі «конкурента» на торгах в рамках Закону України «Про публічні закупівлі»;
- Тендерне забезпечення
та забезпечення виконання умов договору
- Відмова в участі у
процедурі закупівлі, у разі не виконання вимог статті 17 Закону України;
- Подання тендерної
пропозиції;
- Процедура розкриття
пропозицій: аукціон, оцінка тендерних пропозицій;
- Розгляд пропозицій
та визначення переможця;
- Строки та способи
надання документів, після наміру замовника укласти договір з переможцем.
Оскарження процедур закупівель в АМКУ: строки подання та зміст скарги; порядок розгляду скарги. Деталі, які
впливають на прийняття та розгляд скарги. Портал DoZorro як інструмент
оскарження допорогових закупівель та інструмент впливу на замовників і
результати торгів.
Коригування умов договору: зміна ціни, номенклатури, обсягу.
Здійснення закупівель за рамковими угодами.
Типові помилки в закупівлях та їх виправлення.
- Як вносити зміни до
оголошення про проведення процедури відкритих торгів, при виявленні технічних
помилок під час оприлюднення?
- Як виправити
помилку, у випадку якщо постачальник допустив помилку в розрахунках а сума в
результаті аукціону не змінилася.
Контроль у сфері публічних закупівель:
- Моніторинг
закупівель. За якими ризик-індикаторами. Порядок моніторингу аудиторами
Держаудитслужбою. Як оскаржити висновок Держаудитслужби з моніторингу.
- Що перевіряє Держказначейство;
- Чи має право АМКУ
виходити за межі скарги;
- Алгоритм захисту
під час моніторингу, перевірок, ревізій, зустрічних звірок.